torsdag 26. november 2009

ENDELIG!!!!......

Endelig er kista i hus!!

Den jeg har skrevet om før, den gamle skipskista jeg fikk av pappa. Jeg skulle ønske jeg fik bruke den som stuebord, men da vil nok min kjære bryte sammen...

Den er så vakker, med mange nydelige detaljer, mange små rom inni, og et nydelig treverk..

Her er noen bilder, har prøvet med litt forskjellige måter å pynte den på, og forskjellige måter å gjøre den funksjonell på, siden man må gjennom gangen for å gå mellom stue og kjøkken. Vil gangen skal være koselig å gå igjenom!!






Det er mange små rom inni, som jeg foreløpig ikke har tatt i bruk, jeg trenger faktisk ikke mer oppbevaringsplass, tro det eller ei!



Det er slik som dette jeg har kisten nå. Jeg malte speilet hvitt og la to svarte puter i semsket skinn oppå, som man kan sitte på for å ta på seg skoene.
Men ser samtidig lunt og koselig ut i gangen!



Dette lille rommet med lokk som "henger" er så koselig! Jeg har lagt en rosa blomstrete voksduk i bunnen.




Lokket har sprukket, men er egentlig ett helt bord, fantastisk, dette har vært et stort tre!

Jeg synes slike autentisk gamle møbler er herlig!!

GOD TORSDAG!!

1 kommentar:

  1. Gratulerer!!! :) Du er medlem av NIB ;) ser at bloggen din ligger inne på lista deres :) HI hi.....nå begynner morroa ;)

    Og kista di er nyyyydelig!!!

    SvarSlett