søndag 6. desember 2009

Jul i stua..

Nå har julestemningen begynt å komme krypende...
Adventstiden er som stille før stormen, når julen kommer er det noe hver dag, men gleder meg til å besøke, og få besøk, av familien. Dekke på til middag og deilig mat...
Gleder meg til å legge ut bilder av det!
Også skal jeg titte litt på bloggene på NIB for inspirasjon til bordekking..

Her er litt foreløpig julestemning...



Tallerken i "sølv" med røde kubbelys fra Nille.
Julekuler fra Hemtex, egentlig til å henge på treet.
De er oppi en lykt fra Glassmagasinet, fått i gave av ei venninne.




Julekrans fra Hemtex, henger på kjøkkendøren fordi det er så trist vær ute.
Kjøkkendøren er gammel, med original klinke, sprukket noen  steder og med svært mange lag med maling.. Så fin!!..




På kjøkkenbordet..
Duftlus fra Ikea, rødrutete duk fra Åhlens, samme som gardinene. Små røde flytelyshjerter, fått av samme venninnen som gav meg lykten med julekulene.. Takk!




Svibler ER jul!
Satte dem i denne fine doble potten, kjøpt på blomsterbutikken der jeg bor.

GOD ADVENT....

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble med sviblene i den tvinnede potta!! :) Den var kjempefin!! Har ikke sett den før :) Og ikke kransen heller :) Tipper den passer kjempefint på kjøkkendøra, siden du har litt rødt på kjøkkenet :) og man kan jo godt ha kranser inne, og ikke bare på utedøra :) Enn så lenge henger min uferdige julekrans på veggen ved spisebordet :) kanskje den bare skal få henge der :)

    Synd vi ikke fikk dratt på julemarked denne helgen..eller...i hvert fall ikke jeg... men håper du kanskje fikk tatt deg en tur? Ta masse bilder i så fall!!

    Kos deg på 2.søndag i advent...jeg skal være sykepleier for min stakkars kjære som var så uheldig i går... :)

    Stor klem fra Ingun :)

    SvarSlett
  2. Det ligger en liten utfordring til deg på bloggen min... :o)

    SvarSlett