søndag 7. februar 2010

Funnet på hytta!

Dette var litt artig! Dette er en utgave av Drammens Tidende, datert februar 1946.
Pappa fant den på hytta vår, og tok den med hjem.

Oversikten til venstre lyder; Opprørerne i India overga seg imorges. Datoen er 23. februar og annen verdenskrig preger verden. 
Til høyre kan vi lese om `ordføreren i Lier som dagen før sto for lagmannsretten i Drammen, anklaget for en lang rekke overtredelser av såvel den borgelige straffelovsom landssvikanordningen.` 
Ellers står det om 31 minusgrader på Sokna, NM programmet, med sportsgudstjeneste(?!)
Og tobakksrasjonen er opphevet, Forsyningsdepartementet retter en appell til forbrukerene om å opptre fornuftig, det er ingen grunn til hamstring. Samtidig henstilles også forhandlerene til å begrense salget til rimelige mengder for hver kjøper.... HAHA!! 

Denne synes jeg var litt fin, så jeg tenkte, hvordan skal jeg kunne ha den i stua, som en del av interiøret?

Jeg puttet den i en glassvase, det var ålreit!! Da blir den tatt vare på og er kul å ha fremme...

Noen mindre hyggelige av mine `forfedre` har skrevet på avisen : Ragnar er en tosk absolutt helt sikkert.
Fy! He he...
`Tandberg` står det også på avisen.
 Moro å ha!!

Ha en super kveld!!

Hilsen Katharina, Tandberg Gard

5 kommentarer:

  1. Hei hei og tusen takk for koselig hilsen hos meg! Mener du lingardinene?? De er av merket jeanne D'arc living og kjøpt på Dorothea på Vinterbrosenteret i høst. De hvite tynne tror jeg er fra Kid,de er gamle...
    Også er det mellomstegutten vår som skal på sykehus,ikke broren min..hi hi
    klem fra Anette

    SvarSlett
  2. Hei hei :)

    Den avisa er så stilig!!! Du må ta vare på den, og ha den til pynt :) Og det er en veldig god ide og ha den i en sånn vase, for da kan man se den så godt, samtidig som den er beskyttet :)

    Ha en deilig Søndags kveld!! GID

    Ingun

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig hilsen! Sånt varmer skal du vite:o) Ingen ting er så inspirerende som å høre at andre liker det en lager:o))))
    Så spennende med denne avisen! Jeg elsker også å lese gamle aviser - har hatt meg en tur på biblioteket og koiert litt til hobbybruk, men ingen ting slår en ekte gammel avis.
    Hilse din venninne, da:o)
    Ønsker deg en flott helg når du kommer så langt.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Hei,og takk for koselig hilsen..nei,molly-fisker er ikke til å spøke med,og ihvertfall ikke hvis det viser seg å være begge kjønn i samme akvarie..hehe-det har da heldigvis gått bra!Måtte le litt av "Ragnar er en tosk.."Kan det være en bror eller søster til ragnar som har vært litt furten??Artig å ta vare på slike gamle minner,og måten du har gjort det på var veldig kreativ!
    Ha en riktig god helg,jeg kommer garantert tilbake til denne koselige bloggen:-)

    SvarSlett
  5. Stilig med gamle aviser.. Takk for koselig melding inne hos meg:)Koselig blogg du har!
    Ønske rdeg en fin kveld!

    SvarSlett